Els nostres alumnes de 2n ESO han creat composicions poètiques amb paraules extretes de notícies publicades als periòdics i també han redactat notícies, reportatges i entrevistes relacionades amb l'escola. Us deixem, a mode de comentaris, alguns exemples per que disfruteu de la seua lectura.
Ella tenia una rosa,
una rosa de paper,
d'un paper vell de diari,
d'un diari groc del temps.
(...)
Passaren hivern i estiu,
la primavera també,
també passà la tardor,
dies de pluja i de vent.
(...)
V.A. Estellés
15 comentarios:
-----Rellotges en Febrer----
Hui estem amb Luis, un gran personatge que ha arribat molt lluny en aquest mon. Ell és molt ric i té moltes dones. Anem a fer-le unes preguntes:
A: Hola Luis
L: Hola Alfonso
A: Com has aconseguit aquest merit?
L: Crec que aço no es dificil d´aconseguir, simplement es ser una persona amable, amb ganes d´estudiar y amb propósits en la vida.
A: Com has aconseguit ser tan famoso y guanyar tants mil.lions?
L: Com ja he dit avans, tot es basa de tindre ganes de fer les coses bé, de alçar-se del llit amb ganes de minjar-se el mon, etc.
A: Bé, parlant de tot això, com veus el teu futur diguem que dins de deu o vint anys?
L: Si te soc sincer, jo dins de uns deu anys, em vec estabilitzat amb la meua dona, els meus xiquets simplement formant una familia i ser feliç.
A: I tu, eres un home que es preocupa per el que pasa al món, o et dona igual?
L: No, jo sempre he sigut un home que es preocupa de toto el que pasa alrededor meu.
A: Ya ya, i penses fer moltes pel.licules durant molts anys o penses retira-te en algún moment de la teua vida i viure d´altra cosa?
L: No, de moment no pense deixar tot això, pero si es necessari, em retiraré.
A: D´acord, moltes gracies.
L: De res, home, jo estic per al que faça falta.
A: Bones vesprades a tots i fins demà.
Pistatxos a l'aula.
Un deliciós fruit sec a invadit l'aula.El pistatxo.Un alumne va traure en la seua motxila un paquet de pistatxos molt rics.El primer dia a soles donava pistatxos al pati però al dia següent no es va poder resistir i va menjar alguns a l'aula, després va donar alguns i ens vam poner a menjar pistatxos en la taula del professor però quan va arribar la professora ens va pillar menjant.Sense dir res i com si no haguera passat res els traficants ens vam posar al seu lloc i va començar la classe.
Pablo Giménez.
VALENCIA - BARÇA
A les 22h en Mestalla
David Villa va jugar per primera en Mestallades de que està en el Barça, se enrenta al seu ex-equip, davant la que a sigut la seua afició durant anys.
Per al Valencia jugaren: 13Guaita,17Stankevicius, 20R.Costa,15Dealbert,28J.Alba,21Banega,22Tino, 19P.Hernandez,7Juaquín,10Mata,21Mathieu.
Per al Barcelona jugaren:
13Pinto,21Adriano,22Avidal,3Piqué,2D.Alves, 14Mascherano,16Busquets,6Xavi,8Iniesta,10Messi, 7Villa.
El Valencia va aconseguir mantindre el 0-0 fins al minut 76 quan Leo Messi va marcar el 0-1 per al Barcelona.
Vaig parlar amb uns aficionats valencianistes i me an dit que els mijors dels partit varen ser per al Valencia va ser Guaita per les seues paraes, i per al Barcelona va ser Messi per el seu gol.
LA TORRE EIFFEL, EL MONUMENT MÉS VISITAT D¨EUROPA
Valencia 2 de Març 2011
La torre Eiffel situada a les orilles del Sena a París capital de França
s´convertit en el monument més visitat de tota Europa, ja en 2010 va rebre vora 3000 visites, aquesta torre sent la tercera torre més alta de tot el món amb el seus 325 metres també a alcançat aquesta xifra de persones gracies a la vista desde l´alt de la torrei a la meravellosa iluminació encara que al principi alguns arquitectes bons la tachaven com a "mounstro metal.lic".
Begoña Hernández Igual
L'HISTORIA DE LA TORRE EIFFEL:
Per que és va construir?, qui la va fer?, quan es va fer? De segur que molta gent s' ha fet aquestes respostes que ara resoldrem:
La Torre Eiffel és ara un dels monuments més coeguts per tot el mon que es troba a Paris, França.
Al principi va ser utilitzaa com antena de comunicaciò i el seu constructot va ser Gustave Eiffel al 1889 i abans es deia la torre dels 330 metres encara que sense l'antena tan sols té 325 metres.
A més a més aquesta gran estructura és una de les finalistes de les 7 maravelles del món.
PARTIT DECISIU
Aquesta nit a les 22:00 h. en "La Sexta" veurem un partit molt emocionant entre el F.C. Barcelona i el València C.F. dos equips situats en bona posició de la clasificació. Els dos equips tenen baixes que podrien ser molt importants encara que cap equip li dona importància.
Hi ha que anar amb molt de compte en València perque les aficions poden ser perilloses segons de qui siga la victòria, per tota la llarga tradició que hi hi ha hagut durant els anys.
Els dos equips estan molt convençuts de que van a aconseguir la victòria, però tots els dubtes, es resoldran aquesta nit.
Jose Enrique Gilabert
Profesora de valencià enxampa a un grup d'alumnes menjant pistatxo a l'aula a pesar de fer-ho d'amagat.
A les 9:10 a un grup d'alumnes els entra fam un hora abans del pati i decideixen calmar-la menjant pistatxo, entonces la profesora entra a l'aula i els enxampa menjant.
Per sort no els cau ningún catic.
Adrián Martí
VALÈNCIA-BARÇA
Aquesta nit vorem un partit esperat per tots, entre el 1º i el 3º clasificat, Barça i València.Es juga a Mestalla per això està tan igualat, ja que arriben molt be però amb baixes importants. Els 2 equips venen de quanyar al Mallorca i a l'Athletic
el Barça és el millor equip en atac i en defensa, tenint al pixixi i al zamora. Pel contrari el València té molt bon atac, però una defensa horrible.El València pot colocar-se a 7 punts del Madridi el Barça 10 per dalt.
El Barça porta des de la jornada 2 sense perdre i e´s una bona oportunitat per a fer-ho.També amb Guardiola a empatat els dos partits que ha jugat açí
el partit es farà a LA SEXTA.Demà escriurem el guanydor i... que guanye el millor!
Torre Eiffel.
Tots els alumnes de la clase han vist una Torre Eiffel del tamany d'un dit a la taula de una profesora. Ningú la ve vindre, ningú la ve eixir de l'aula, pero tots l'em vista a la taula del profesor quan hi toca valencià. Tot aixó ha desencadenat una serie de rumors com ara que es el amulet de la sort de la profe, o que es una visió conjunta.
Carlos López.
Pistatxos a classe
A una classe de 2º els alumnes menjen pistatxos, la seua professora de Valencià els a descobert pero no els ha castigat, els ha dit que com gavien de estudiar la noticia, feren una amb aquest tema, el repartidor de pistatxos ens conta més:
*Periodista: Que et pareix a tu que els alumnes no puguen menjar a classe?
*Repartidor: Em pareix mal perque jo anten que no puguen menjar coses que embruten pero els pistatxos no embruten.
*Periodista: Et portes diners quan dones els pistatxos?
*Repartidor: Jo no m'han porte diners, soc un xic legal a soles volia agradar els companys que volien pistatxos.
*Periodista: Que creus que opina la teua professora de tot aixo?
*Repartidor: Opina que esta mal perque ela es la professora i les normes del col·legi diuen que no es pot menjar a l'aula.
Fins açi i gracies per havernos atengut.
María José R.
¿TRESSORER O DELEGAT?
A la classe de 2º de ESO hi ha un problema amb el càrrec de tressorer i delegat sobre quí te que esborrar la pissarra. La classe pensa que és un mal tressorer però,tenim que escoltar les dues opinions.
Javi: ¿Penses que el càrrec d'esborrar la pissarra es teu?
Tressorer: Si, per qué és una de les funcions que va dir el tutor.
J: ¿Per qué creus que la classe no t'apolla?
T: Perque no saben valorar les meues funcions, com aquella vegada que vaig apagar els radiadors, si no la gent s'hauria ofegat.
J: Sobre el tema de la pissarra, ¿opines que fas un bon treball?
T: Si, però, jo demanaria a la classe que em tinguera mes respecte ja que soc una autoritat.
J: ¿Creus que ha fet bé el delegat en intervendre?
T: Al meu germà jo li deixe esborrar la pissarra mentre que estic afaenat.
J: ¿I sobre el canvi de la data?
T: Aixó, ho deixe possar a la gent perque se que els agrada, a més, quan la posse me l'esborren per possarla ells.
J: Moltes gràcies per aquesta entrevista ¿vol afegir alguna cosa?
T: Si, crec que a la classe li tendrien que quedar clares unes coses: primer, al tressorer hi ha que tractarle amb respecte i segona cosa, el tressorer te molts anys d'experiència i sap el que fa, no cal que ningú s'ho diga.
Gràcies i adeu.
Després d'aquesta entrevista passem al delegat.
Javi: ¿Creus que el tressorer fa bé el seu càrrec?
Delegat: Sí, perque sempre s'està ocupant de la classe i dels seus mal estars.
J: Respecte al tema de l'esborrament de la pissarra, ¿opines que tens que fer-ho tu o el tressorer?
D: El tressorer perque hi ha vegades que s'ovlida i ho faig jo pero de normal él.
J: Molta gent de la classe pensa que és un mal tressorer, ¿tú que opines?
D: Jo estic en contra del pensament de tota la classe ja que sempre fa el que toca.
J: Segons una declaració anterior del tressorer de la data s'encarreguen les persones de classe ¿creus que ha fet bé al deixar eixa feïna a la classe?
D: Si que es veritat i és un treball voluntari que fa i, pensem en que día estem per a ejercitar la ment.
J: Bé, sens acaba el temps, ¿vols aclarar alguna cosa més?
D: Que el tressorer i el delegat que porten al càrrec dos anys consecutius, sempre han fet molt bé la seua funció.
Bona sort a tots.
Després d'aixó tinc un únic dubte, ¿per qué si a la gent no li agrada el tressorer continua eixint votat...?
Javi Ramia
TRAFICANT DE PISTATXOS:
Un company de classe estaba menjant pistatxos a l'aula amb els seus amics cuant la professora de valencià entra a esta i el va veure traficant, aleshores ell es va esglaiar i es va possar roig com una tomaca i corrent els amagà:
-Periodista:Com es això del traficament de pistatxos?
-Traficant:No, no és res tan sols que em trobaba a classe i m'entraren unes ganes terribles de menjaren i aleshores em vaig possar a m'enjarne.
-Periodista:Pero...No et fa vergonya que et veguen fent aixó?
-Traficant:No, clar que no tan sols em fa por pensar que es poden equivocar i es creguen que no són pistatxos i que és altra cossa.
-Periodista:Bueno...I et be de família aixó dels pistatxos?
-Traficant:Si, si clar que si el meu avi ia en menjaba i ara ia em veus asi com un delincuent i traficant de pistatxos.
-Periodista:Esperem que tot quede bé i no et porten a la pressó.
-Traficant:Gracies, moltes gracies esperem que no siga així,perque si em portaren no sabría que fer i a mes no puc deixar sola a la meua novia que tant vuic i estime.
Carmela Marco Martí
LA INTELIGÈNCIA FEMENINA
Segons estadístiques actuals, les xiques de segon d'ESO trauen millors notes que els seus companys. Es pensa que el motiu es que son molt traballadores. Tabmbé està demostrat que les dones tenen millors currículums que els homes. Ahir el profesor de Ciències Socials, Nacho Urios deia:"Està demostrat que les dones tenen més ganes de traballar que els homes". Per demostrar-ho, en 2º B, els alumnes van calcular la mitjana de les xiques i els xics en una asignatura i era més alta la de les xiques. Amb açò es demostra l'equivocació de la gent que, durant molts anys, ha cregut que les dones no eren inteligents.
Mar Ferrando i Quico Guirado, 2ºB
NERVIS PER UN APROVAT
El Sagrat cor de Godella, està donant les notes del segon trimestre als seus alumnes.
El Sagrat cor a partir de huí està donant les notes al seus alumnes, on el divendres dia 11 donaran els profesors tutors de cada clase els voletins.
Esta demostrat que tots els xiquets es possen nerviosos, per a saver si esten aprobats,on ni an alguns que es giren i s'envàn a donarli un abraç al seu company. Son de la segona avaluaciò i ni ha gent que te que mitjorar i unes altres que els an felicitat tots els profesors.
Abui,minuts abans del descans del menjar molts xiquets an estat comparant les seues notes, en clase de 2ºB em presenciat com em comentat abans,com molts xiquets es abraçaben de l'emociò de haber aprobat.
Pero ara comença un nou trimestre, bona sort a tots els estudiants i que començen aquest trimestre amb un aprobat de 10 en la seua casella de notes.
Laura Carreño i Ana María Gómez.
DIA DE LA DONA
Avui, 8 de març es celebra el dia de la dona treballadora, a més hui fa cent anys que es celebra aquest dia, a moltes parts del món.
Es un dia molt importantque ens recorda que sempre hi ha d'haver igualtat, tant per a les dones i homes que traballen fora de casa com per als que treballen dins.
Amb açò s'intenta que no es considere a les dones com un simple objecte, ni inferiors als homes en el treball i en tot tipus d'activitats, encara que moltes situacions ens demostren el contrari. Però vem que poc a poc els homes són iguals que les dones i molta gent ho pensa així.
Per aquest motiu amb aquest dia s'intenta recordar que a d'haver igualtat, tant per a les dones i els homes.
Cora Bartual i Víctor Botías
Publicar un comentario