Un lugar donde aprender, imaginar, crear y también divertirse.

Aquí encontrarás cuentos, poesías, adivinanzas, noticias ...

y muchas cosas más que el mundo del libro nos puede dar.


miércoles, 8 de junio de 2011

S'APROPA EL FINAL DEL CURS, ÀNIM!

Il·lustrador Quentin Blake

Ja fa unes setmanes, durant una entrevista amb un alumne i amb els seus pares, vaig escoltar una professora que recomanava a l'alumne posar-se un rètol al seu lloc habitual d'estudi on diguera: “VERANO FELIZ”. L'objectiu, com ja podreu imaginar, era encoratjar-lo a fer un esforç final per aprovar el curs i gaudir dels mesos d'estiu.



Recordant les paraules d'aquesta professora i la lectura de l'article de Felipe Zallas, Leer para escribir, escribir para leer. Palabras para hablar de los sentimientos., he volgut recuperar una activitat realitzada a classe fa uns mesos; a 1r d'ESO cada alumne va fer la descripció d'un sentiment amb les seues paraules i vam fer la lectura a l'aula. Ara els he demanat que publiquen, a mode de comentari, quin va ser el resultat.



Després d'haver-ho llegit, podeu completar la lectura amb el relat El verano más feliz de mi vida (fent clic sobre l'enllaç), de l'autora Luisa Castro.

19 comentarios:

Anónimo dijo...

Descripció d´alegría:
L´alegría és la cosa mes bonica que n´hi ha en el món, perque et transmet ganes de fer qualsevol cosa, te portes bé amb totes les persones i te fa sentir bé i content. Aquest sentiment et recorreix tot el cos.

José Manuel

Anónimo dijo...

El por, quan tú tens por sents com si tremoles o penses que te va a pasar alguna cosa, quan tu tens por sents que estás a soles i te provoca un gran mal estar i males sensacions.
PR

Anónimo dijo...

Descripció de l´amistad:
L´amistad és un conjunt d´alegries que t´agraden molt. Amb aquestes confies plenament en altra persona, aso, et posa feliç i fa que la gent busque i trobe cada vegada més coses amb les que disfrutar.

Kimberley

Anónimo dijo...

jo crec que açí s'està describint l'esforç que tenim que fer de cara final de curs.

Anónimo dijo...

Tristeça.
uan pense en la meua iaia morta,em donen com ganes de plorar.
M'anrecorde d'ella i sem fa un nus a l'estomac i s'em reseca la gola, sempre amb la mirada perduda
Ivan Galan

Anónimo dijo...

Sentiment: l'allegria.
El sentiment que mé m'agrada és l'allegria. Hi ha molts moments en que soc feliç, i moltes coses que en produeixen allegria com: estar amb la meua família, jugar amb els meus amics, aprovar un exámen, els regals, aprendre idiomes, etc. Quan estic allegre el meu cos es com s' istuviera ple d'energia i aquesta energia l'exprésse en la meua cara, amb un gran somriure.
Andrés Molina Cano

Anónimo dijo...

Descripció de la por:
El cor bat cada vegada, més ràpid, asseguis que en girar-te aquí està allò al que tant tems, i qué, si ho ignores, gens dolent passarà, fort, i amb un gran esforç, et dones la bolta i t'adones, que cal afrontar les coses com vinguen, siga com siga.

Laura O

Anónimo dijo...

D'alegria:
Estic feliç amb mi mateixa i no veig ningun problema. Tinc un somrriure tot el dia i estic amable amb els demés. No m'enfade molt.
Elisa

Anónimo dijo...

Descripcio d'un sentiment: la por

La por és fosca. Sempre esta entre nosaltres i és dolenta. Esta on mai u penses i per la nit sale a fer el seu treball. reparteix la por com un repartidor de pizzas, entrant en les cases silenciosament. Eixa és la por.

Jose maria

Anónimo dijo...

d'alegria:
És com si tinguera formigues dins del meu cos.Tinc guanyes de fer alguna cosa.Tot et pareix mes fàcil i divertit
Borja

Anónimo dijo...

Sentiment de por:
Es un sentiment que avegades no et deixa viure però que poc a poc tens que superar. Totes les persones tenim por en algun moment de la nostra vida però els acabem superant amb l'ajuda dels amics i familiars però sobretot enfrentante a alló que et dona por.
Paula T.

Anónimo dijo...

L'envetja:
És un sentiment molt roí i trastornant. Provoca sesacions de cels , inclús d'odi. Jo me'l imagine com una sensació que t'atrapa i no et deixa mirar més allà del que tu penses.
Belén

Anónimo dijo...

Descripcio de l'amor:

Es un sentiment fantastic, es com si tigeres papallones en l'estomac,
et sents feliz i no saps per que, tens ganes de donar felicitat a tot el moni no vols que s'acave mai.


Pablo M.

Anónimo dijo...

Alegria
És una emoció,a través de la qual,es pot sentir emoció,felicitat o entusiasme.
Quant estas en un moment d´emoció i de satisfació es diu que tens aquest sentiment.

Guadalupe.

Anónimo dijo...

Amistad: aquest sentiment fa que cada matí ixca de la meua boca un somriure especial per a compartiro amb les persones mes afins a mi.
La amistad es un sentiment molt bonic ja que dura per a tota la vida.
Gema S

Anónimo dijo...

tristeça:
fa uns 5 anys el meu iaio va morir era la persona que mes volia en el mon y se'n va anar. Io vaig estar moltissim de temps recordant-lo y plorant la seua mort i fins ara quan pense en ell se me'n fa un nú a la gola.
andreu J

Anónimo dijo...

angoixa:
este sentiment recorreis el meu cos mal ferint el meu cor i destrosant tots els meus records. vols anarten i quedar-te a soles, penses que la teua vida está acabada, destrosada però soles vols tindre un altra vegada el futur a les teues mans i recuperar tot el perdut.

winona

Anónimo dijo...

l´amor: quan sents amor te entren ganes de vore a la xica que més t´agrada.Quan vols a una xica te entren ganes de besarla.
eric

Anónimo dijo...

Sentiment de la por:
La por ès com si algú t'estiguera seguint i no saps qué fer veus totes les coses com si fora la pesadilla més horrible de la teu vida.
Román Martínez 1ºC